China will change the world!

De ce spun asta?

Pai doar observand stilul lor de consum si realizezi ca vor determina modificari in toate pietele, pentru ca mai toate companiile mari fac eforturi sa vina cu produse si servicii pentru ei.
VW face masinile pentru piata chineza altfel, de exemplul Passatul pe care il stiu eu aici arata altfel (l-au dus putin spre Audi A6).Si asa mai toti ceilalti din industria auto, pana si francezii fac Citreon C4 cu portbagaj doar pentru chinezi.
IBM si Dell fac laptopuri special pentru ei.

Si serviciile se schimba: mai toate companiile de transport international se prioritizeaza pentru Asia, aici au cele mai multe disponibilitati de transport si cele mai bune preturi. Practic, e mai bine sa cumperi transport (chiar si curier rapid) din China decat din Romania (doar ca trebuie sa cumperi printr-o firma de acolo, nu isi pot face concurenta intre filiale, adica o firma din Romania sa cumpere de la DHL China).

Aiurea este ca, daca chinezii e sa impuna vreun stil in piata internationala, multora dintre ceilalti consumatori nu o sa le placa, pentru ca e unul foarte deocheat. Zici ca sunt de fapt demodati, ei revin la culori puternice (verde aprins cu roz aprins si galben aprins…), haine, coafuri din ’80 (gen Pokemon, sau AHA daca vreti). Si sunt slabi, consuma tot ce e tentant, comercial. Sa vedeti cum de exemplu isi fac operatii estetice de parca e un proces absolut necesar, ca scoaterea dintilor de lapte. (Desigur, cei care au bani se poarta asa)

La fel, modul in care se exteriorizeaza este de multe ori exagerat, duc unele atitudini specifice varstei la extrema si cred foarte mult in vedetism. De fapt, sunt o natiune de aspiranti la faima, la impact si recunoastere publica.

Presiunea pe chinezul de azi e mare, tocmai pentru ca primeaza ideea: ai bani ? … cool! Si nu prea sunt bani de castigat pentru toti, unii castiga nemaipomenit de bine (ma ales de cand cu Internetul, vin clientii gramada), altii sunt saraci vai mama lor.

Ce e aia “valoare spirituala”? Respecta Internetul, mobilul, TV-ul, vedetele de film si muzica locale (si credeti-ma ca industria asta merge foarte bine la ei…, ca doar China e una, dar mare, si multi fani…) … si banul castigat rapid.

Dar asa a fost si la noi poate la inceput dupa Revolutie: nu puteam sa facem o schimbare fara sa parem “kitch”, nu stiam sa fim originali.

Asa nici ei, doar ca ei provoaca un val cu felul lor, pentru ca multi altii (corporatiile) le alimenteaza stilul si le intretin dorinta de consum. Ceea ce si face marketingul, nu? Oare ce nu e normal in asta pentru mine? Poate din cauza ca acum se vede clar scopul unic de a scoate bani din China al tuturor corporatiilor si mai ales al capilor mari din fostul Partid Com***st? (scuze, dar scriu din China, aici se filtreaza Internetul …)

2 Comments

  1. adda says:

    “Dar asa a fost si la noi poate la inceput dupa Revolutie: nu puteam sa facem o schimbare fara sa parem “kitch”, nu stiam sa fim originali”

    Asa sunt ei dintotdeauna…si ceea ce ai descris tu este exact un comportament al unor oameni cu un nivel de trai si o inteligenta redusa.
    Eu am tot respectul pentru faptul ca muncesc si sunt constiinciosi…cel putin asa aud prin jur, dar civilizatia s intelepciunea descrise in carti, in trecutul lor …nu mai au nici o legatura cu ce sunt ei astazi. De unde China era prin 1600-1700 un stat civilizat…acum in afara de faptul ca sunt multi si ca au devenit “partenerul” comercial mondial agreat de catre toti nu au nimic demn de laudat.
    Sincera sa fiu…as vrea sa merg…sa vizitez doare pentru istoria lor…Atat!

  2. adda says:

    Dane,

    sa inteleg ca vei mai posta aici abia cand vei ajunge data viitoare in China?:)

    Fii consecvent!!!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.